„Hashtagy už nebudou mít v roce 2024 žádný význam!“ Taky jste tohle slyšeli od nějakého marketingového guru? Pokud si myslíte totéž, dovolte nám vás vyvést z omylu. Hashtagy fungují, stačí najít tu správnou strategii pro váš brand!
Význam hashtagů byl po oficiálním doporučení Instagramu používat pouze 3–5 # předmětem vášnivých diskuzí. Někteří je přestali používat úplně, jiní jejich počet snížili… Data ale dokazují, že tyto na první pohled nenápadné znaky dokážou nejen ozvláštnit text ve zveřejněném příspěvku, ale také zvýšit váš dosah. Společnost Later nedávno otestovala na Instagramu více než 18 milionů příspěvků, aby zjistila, jak počet hashtagů ovlivňuje dosah postů. V případové studii bylo zjištěno, že nejpřívětivější výsledky měly posty s cca 5–20 #. S velmi podobnými výsledky přišla nedávno i Search Logistics, podle které mají největší interakce a dosahy posty s 11 hashtagy. Také studie od Marketpath ukázala, že příspěvky, které obsahují alespoň 1 #, mají v průměru až o 29 % více interakcí u účtů, které mají méně než 1 000 sledujících. A to už stojí za vyzkoušení, ne?
Použití trendujících hashtagů je sázkou na jistotu. Snadno je najdete díky mobilním aplikacím Instagramu/Tik Toku/ Facebooku, které mají funkci automatického doplňování hashtagů. Jediné, co musíte udělat, je začít psát klíčové slovo. Vyhledávač vám poté sám zobrazí podobné, oblíbené hashtagy. Trendy fráze, jako #innovation, #tbt, #photography, #inspiration, #beauty, #fitness, #food, #onlinesale, #blackfriday (klidně si je přeložte do češtiny – záleží, zda chcete primárně cílit na českou komunitu, či chcete být světoví) následně zkombinujte s unikátními #, které optimalizujte na základě vaší SEO strategie: Pomocí relevantních klíčových slov a frází výrazně zvyšujete šance, že se váš post dostane k co nejširšímu počtu uživatelů.
Trochu čísel a zajímavostí:
Pro potřeby UGC marketingu, o kterém jsme psali nedávno, si v rámci své marketingové kampaně vymyslete unikátní brandový hashtag, pod kterým vás budou vaši zákazníci označovat. Například naše blogové články můžete najít pod #FORtipy či #FORblog. Tento # pak používejte v rámci celé své komunikační strategie – od sociálních sítí, přes billboardy, po tiskoviny. Díky ucelenému používání brandových hashtagů budou vaše kampaně více konzistentní – formálně i vizuálně. Váš feed na sociálních sítích poté můžete ozvláštnit také tím, že # nevložíte do popisu příspěvku, ale například do prvního komentáře, nebo jej zakomponujete do vět.
Příklady brandových kampaňových hashtagů:
O tom, že hashtagy stále hýbou Twitterem, Instagramem i Tik Tokem tedy není pochyb, jak je to ale s Facebookem? Odpověď na tuto otázku hledala agentura Sendible, která zjistila, že # na Facebooku dokáží významně zvýšit organický dosah vašich postů. Na rozdíl od těch, které trendují na Instagramu či TikToku se však spíše zaměřte na relevantnější a více specifické hashtagy. Byli jste nedávno na nějaké konferenci? Přijdete hashtag s jejím názvem. Navštívili jste zajímavé místo? Vložte # s přesným názvem destinace či památky do vašeho postu. V posledních letech jsou hashtagy stále populárnější také na LinkedInu, kde fungují obdobně, jako na Facebooku.
A co říci závěrem? Hashtagy mají v online světě stále své pevné místo. Stačí vědět, jak je používat. Kombinací 3–10 trendových a relevantních # optimalizovaných na základě Vaší SEO strategie si můžete vybudovat super komunitu nejen na Twitteru, Instagramu a Tik Toku, ale i Facebooku. Hashtagy také pravidelně testujte a obměňujte dle výsledků dosahu a interakce. PS: Pokud pro vás bude tvorba hashtagů i přes naše doporučení stále velkým oříškem, potřebujete se odněkud odrazit a nevadí vám angličtina, můžete zkusit některý z online generátorů, jako je All hashtag nebo Inflact, nebo se obraťte na nás.