Trend UGC pohltil svět marketingu: Odzvonilo influencerům? 

Mgr. Kateřina Saidl
Publikováno 12. 12. 2023

V dnešním digitálním světě je obsahový marketing stále důležitější. Skvělým a zároveň efektivním způsobem, jak oslovit Vaší značkou co nejširší publikum, je využití UGC (User-Generated Content) – tedy obsahu, který vytvářejí samotní uživatelé ze své vlastní iniciativy. Tento koncept není na poli marketingu úplnou novinkou, ale ukrývá v sobě obrovský potenciál, který uplatňují i světoznámé brandy. Jak ho využít v marketingu Vaší značky?

Co se skrývá pod zkratkou UGC?

UGC je jednoduše řečeno veškerý organický obsah, který vytvářejí samotní zákazníci, ať už na sociálních sítích, webových stránkách, v recenzích nebo v diskuzních fórech. Může jít o fotografie, videa, textové recenze, blogové články, komentáře a mnoho dalšího. Mezi nejznámější značky, které aktivně využívají UGC, patří například Calvin KleinIBM, BMWWayfair, CCC, GoPro, Coca Cola, Lululemon, případně z českého trhu Kofola nebo GymBeam. Podle Nielsen Consumer Trust Index důvěřuje organickému obsahu vytvořenému běžným uživatelem až o 92 % spotřebitelů více než tradiční reklamě.

Proč je UGC zlatým grálem marketingu

1. Buduje mezi lidmi důvěru: Tvůrcem UGC může být v podstatě kdokoliv, kdo má kvalitní telefon s foťákem. Síla tohoto fenoménu tkví v tom, že se lidé s UGC tvůrci více ztotožňují, protože reprezentují „obyčejné lidi“, jako jsou oni sami. Pozitivní recenze od spokojeného zákazníka tak Vaší značce přinese mnohonásobně více než tradiční reklama.

2. Zaručuje větší engagement: UGC tvůrci mívají věrnější a angažovanější sledující, kteří se pravděpodobněji nechají inspirovat k nákupu produktu. Engagement funguje zvláště dobře mezi generací Z, která si na autenticitě zakládá. Důkazem je stále populárnější aplikace BeReal, kde (převážně) mladí sdílejí realitu svých všedních dní.

3. Dělá brand viditelnější: UGC tvůrci dělají vlastně poloviční práci za online marketéry a majitele firem. Když fotí, natáčí, komentují a sdílejí určitý produkt nebo službu, vytvářejí originální obsah, který pomáhá rozšířit povědomí o značce a získávat nové zákazníky. Tohle všechno se děje v podstatě zdarma a nenásilným způsobem.

4. Zlepšuje SEO: Google je každým dnem chytřejší a v rámci výsledků vyhledávání upřednostňuje weby s kvalitním obsahem. UGC nejenže buduje povědomí o Vaší značce, ale také zvyšuje návštěvnost webových stránek. UGC navíc snižuje míru okamžitého opuštění („Bounce rate“), tedy procento uživatelů, kteří přijdou na Váš web a neprovedou žádnou další aktivitu.

5. Vyjde levněji než influencer: Najmout si influencera může být drahá sranda. V rámci UGC marketingu však stačí vyzvat zákazníky, aby sdíleli Váš produkt pod brandovým hashtagem. Podobně to udělal Calvin Klein s kampaní #mycalvins. Výzkum agentury Burrelles ukazuje, že 86 % lidí bude spíše důvěřovat značce, která využívá obsah od skutečných zákazníků než placených influencerů.

Jak efektivně využívat UGC v marketingu?

  1. Motivujte a repostujte: Vyzvěte své zákazníky, aby sdíleli obsah s Vaší značkou. Za to jim můžete slíbit nějakou odměnu, například slevu. Většinu uživatelů ale potěšíte pouhým olajkováním nebo přesdílením. Při repostování nezapomeňte požádat autory obsahu o povolení a v příspěvcích je označte. GDPR je nemilosrdné a je lepší jej nepokoušet.
  2. Vyhlašujte soutěže: Motivujte své zákazníky, aby se zapojili do kreativní soutěže nebo výzvy. Originalitě a nápadům se meze nekladou. Pozor ale na to, že naprostá většina soutěží na sociálních sítích dnes porušuje pravidla, což může vést ke smazání účtu. Tady si můžete přečíst, jaké podmínky si při tvorbě soutěží klade Facebook.
  3. Hledejte recenze: Vyhraďte si alespoň jednou za měsíc čas na pročtení recenzí od zákazníků. Nevyčerpatelnou studnicí recenzí jsou hodnocení na Google vizitce či ve zprávách na sociálních sítích. Pozitivní hodnocení můžete následně opět přesdílet na svém webu, LinkedInu, Facebooku, Instagramu či v newsletteru. Záleží jen na Vás.

Buďte chytřejší než konkurence

Získat nové zákazníky je dnes stále obtížnější a finančně náročnější. UGC s sebou přináší mnoho výhod. Obsah vytvořený uživateli je zdarma, loajální, ale hlavně účinný. UGC funguje jak pro velké brandy, tak pro menší a začínající značky s omezeným budgetem, které si zatím nemohou dovolit nebo nechtějí platit influencery. Pokud se UGC využívá správným způsobem, může Vám výrazně pomoci zvýšit povědomí o Vašem brandu. Nezapomeňte ale na to, že i o obsah vytvářený uživateli by měl být v souladu s Vašimi firemními hodnotami.

Zaujal Vás článek? Sledujte nás na InstagramuFacebooku pro více tipů a novinek z oblasti online marketingu!

KONTAKTUJTE NÁS
Marketing | Tvorba webů | Internetové obchody | PPC reklama | Správa sociálních sítí | Google ověření firmy | Grafické práce | Zabezpečení SSL | 3D prohlídky | Promo video
KONZULTACE ZDARMA
© 2024 FORMEDIA CZ s.r.o.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram