SEO: mocný nástroj, do kterého se vám vyplatí investovat

Mgr. Kateřina Saidl
Publikováno 20. 2. 2024

Chodí vám na web málo návštěvníků? Poptávky vám nepřibývají, spíše naopak? Potřebujete posílit pozici vaší webové stránky vyhledávačích? Pokud jste si alespoň na jednu z otázek odpověděli „ANO“, možná je na čase zaměřit se na SEO. Co tato zkratka o 3 písmenkách znamená?

SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače, je skvělým marketingovým nástrojem, který by už dnes měl být nedílnou součástí každého webu. Pokud se dělá správně, přinese vám stabilní přísun relevantních návštěvníků a také zlepší viditelnost vašich webových stránek ve vyhledávačích, ať už na Googlu, Seznamu nebo jinde. Tento mocný nástroj je součástí tzv. inbound marketingu, který si klade za cíl oslovit potenciálního zákazníka nenásilným způsobem přes neplacené kanály. Výsledky SEO tedy neuvidíte tak rychle, jako při spuštění placené reklamy (PPC), o to trvalejší ale budou. Navíc, kliknutí na organické výsledky je pro řadu lidí příjemnější než kliknutí očividnou reklamu. Jak SEO funguje a proč je lepší jej svěřit odborníkům?

1.       Bez auditu to bohužel nepůjde

Velkou chybou podnikatelů, kteří se o SEO snaží svépomocí je, že si nenechají udělat audit webu, který by odhalil jeho případné technické problémy. V případě, že váš web nefunguje tak, jak má, mohou mít vyhledávače problém s indexací jednotlivých podstránek a jejich následným vyhodnocováním. Na vytvoření meta popisků, titulků a samotného obsahu se lze zaměřit teprve tehdy, až bude váš web v pořádku i po technické stránce. Do auditu spadá například prozkoumání souborů robots.txt, mapy stránek (tzv. sitemapy), ale i ověření uživatelské přívětivosti vašich stránek, jako je kontrola responzivity pro mobilní zařízení, zajištění funkčnosti všech interních a externích odkazů či kontrola rychlosti načítání. A o využívání zabezpečeného protokolu HTTPS snad už dnes ani nemusíme mluvit.

2. Klíčová slova vládnou každé optimalizaci

V dalším kroku provede SEO specialista pečlivou analýzu konkurence, následovanou analýzou a výběrem relevantních klíčových slov („keywords“). Pokud se chcete pustit do optimalizace webu vlastními silami (což příliš nedoporučujeme), mohou vám s klíčovými slovy pomoci online nástroje, jako je Google Keyword Planner, Ahrefs nebo SEMrush. Při jejich výběru si ale dejte pozor, abyste nevybírali příliš obecná klíčová slova, která vás akorát budou stát spoustu peněz. Navíc jejich používáním pravděpodobně ztratíte spoustu relevantních zákazníků. S vyhledáním těch správných klíčových slov, které vám budou generovat objednávky; leady, vám nejlépe pomůže jen skutečný odborník.

3. Optimalizace on-page prvků aneb hlavně nenásilně

Po výběru klíčových slov přichází na řadu optimalizace on-page prvků, tedy titulků, URL, meta popisků, podnadpisů a samotného obsahu stránek tak, aby obsahovaly cílová klíčová slova. Základem úspěchu je přirozené, nenásilné začlenění vybraných klíčových slov do obsahu (zejména poté do samotného úvodu), s čímž v marketingových agenturách někdy pomáhají SEO specialistům copywriteři, kteří se postarají i o tvorbu relevantních podkapitol a podnadpisů. Díky přehledné strukturalizaci bude váš web pro roboty lépe pochopitelný. Pokud máte na svém webu obrázky a videa, SEO specialisté si vezmou na starost i jejich optimalizaci.

4. Budování kvalitních zpětných odkazů

Zpětné odkazy jsou stále jedním z hlavních faktorů hodnocení v SEO, který může výrazně zlepšit pozice ve vyhledávání. Tato technika patří na rozdíl od výše zmiňovaných titulků a popisků mezi tzv. off page faktory. Tzv. linkbuilding lze realizovat různými způsoby – mezi ty nejznámější patří psaní blogových a PR článků, tvorba podpůrných stránek (tzv. microsites), aktivity na sociálních sítích nebo zapojování se do diskuzních fór. Pod linkbuilding poté spadá i tvorba interních odkazů v rámci webu. S nastavením kompletní strategie linkbuildingu vám opět pomůže marketingová agentura nebo SEO specialista.

5. Firemní profil na Google: Zázrak lokálního SEO

Pokud provozujete místní firmu, ujistěte se, že máte založený a vyplněný Firemní profil na Google (dříve nazývaný „Moje firma“), díky kterému se budete zobrazovat nejen ve vyhledávání na Google, ale také v Google Mapách. Když se o profil na této platformě budete pravidelně starat a aktualizovat na něm všechny potřebné informace (kontaktní údaje, adresu, nabídku služeb/produktů, otevírací dobu, důležité odkazy, události a speciální akce, novinky z oboru, ve kterém působíte), budete pro své zákazníky (nové i ty stávající) ve svém okolí více dohledatelní.

6. Měření úspěchu SEO a reporting

Co se neměří a nezkoumá, jako by se nestalo… A v SEO toto platí dvojnásobně. Pro dosažení těch nejlepších výsledků je nezbytné neustále monitorovat výkonnost webu a jeho pozice ve vyhledávání. Získaná data a statistiky, získaná z relevantních nástrojů, se hodí zejména pro zvýšení organické viditelnosti. SEO specialista si stanoví klíčové metriky, které bude pravidelně sledovat, i způsoby jejich vyhodnocování. Nedílnou součástí SEO spolupráce by měl být také přehledný reporting výsledků, ve kterém vám specialista odprezentuje aktuální stav projektu a vysvětlí vám, jak si váš web ve vyhledávání vede.

SEO a PPC: Spolu jsou silnější

Pokud se SEO dělá systematicky a analyticky, dokáže přivést na váš web kvalitní návštěvnost. Na rozdíl od PPC, jsou organické prokliky zdarma, což z nich činí nákladově nejefektivnější způsob, jak zviditelnit webové stránky vašim stávajícím i potenciálním zákazníkům. Nejlepší je tedy svěřit optimalizaci webu specialistům, kteří vědí, co dělají. Kvalitní marketingová agentura vám navíc pomůže i s nastavením společného fungování SEO s PPC: Kombinace obou těchto marketingových nástrojů zvýší vaše šance v boji s konkurencí. Potřebujete pomoci se SEO, nebo jej propojit s PPC, spojte se s námi. Rádi vám pomůžeme ujasnit si cíle a doporučíme, který nástroj je pro vás ten pravý.

KONTAKTUJTE NÁS
Marketing | Tvorba webů | Internetové obchody | PPC reklama | Správa sociálních sítí | Google ověření firmy | Grafické práce | Zabezpečení SSL | 3D prohlídky | Promo video
KONZULTACE ZDARMA
© 2024 FORMEDIA CZ s.r.o.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram