Najít správnou agenturu může být těžší než dostat “match” na Tinderu

Mgr. Kateřina Saidl
Publikováno 9. 1. 2024

V dnešní digitální éře je online marketing skvělým nástrojem pro velké brandy i většinu malých podnikatelů. Na sociálních sítích válí restaurace, hotely, eshopy, salony, kadeřnice, autoopraváři, ale i plastičtí chirurgové či hodinoví manželé. Lze říci, že na kterékoliv odvětví si vzpomenete, to na Instagramu nebo Facebooku najdete – výjimkou dnes nejsou ani pohřební služby (sami spravujeme profily několika smutečním kancelářím)! Aby ale byla prezentace vaší značky efektivní, je třeba mít o online marketingu aspoň minimální přehled. Pokud jste se rozhodli, že chcete být v online světě více vidět, máte na výběr ze 2 možností – pustit se do toho sami, nebo svěřit svůj brand do rukou specialistů.

Kdy se obrátit na experty?

  • S podnikáním teprve začínáte a potřebujete dát o sobě světu vědět.
  • Vaše podnikání stojí na mrtvém bodě a ubývají vám zakázky a klienti.
  • Potřebujete propagovat svou novou službu nebo produkt.
  • Na sociálních sítích zatím nejste, ale vaše konkurence na nich válí.
  • O vašem webu či profilech na sítích nikdo neví a potřebujete reklamu.
  • Chcete zlepšit návratnost vašich investic (ROI) do marketingu.
  • Digi svět jde úplně mimo vás. To, co jste sami zkoušeli, nefunguje.
  • Potřebujete se více soustředit na své podnikání, ne na ty „internety“.
Kdy předat marketing specialistům?

Najmutím agentury získáte k ruce parťáky, kteří vám pomůžou s dosáhnutím vytyčených cílů. Dobrá agentura vám zastřeší celý online a často i offline marketing a pomůže řešit komunikaci vašeho brandu napříč různými kanály. V čem dalším má tato spolupráce výhody?

Víc hlav víc ví: Agentury mají týmy odborníků s hlubokými znalostmi a zkušenostmi v různých oblastech – od SEO, přes sociální sítě a grafiku, až po placenou reklamu. Online marketing si vyžaduje um v oblasti psaní, základní grafiky, ale i webové správy. A obsáhnout toto v jednom člověku může být mnohdy nadlidský úkol.  Součástí kreativních týmů jsou ostřílení grafici, zkušení webeditoři i nápadití copywriteři, kteří v onlinu vyrůstali! Když navíc někdo z nich nemůže pracovat, nahradí jej jiný a spolupráce bez problémů pokračuje.

Ušetříte moře času: Věnování se online marketingu dnes zabere poměrně velké množství času, který je ceněný obzvláště u malých a středních firem. Outsourcing těchto úkolů vám uvolní ruce a umožní vám soustředit se na to, co děláte nejlépe – budování vaší značky a podnikání! Dobrá agentura vám připraví content na sociální sítě, který s vámi bude komunikovat – ven tedy nepůjde nic, čemu vy nedáte zelenou. Díky zkušenému týmu, který vše obstará za vás, se budete moci ponořit do nitra své firmy a zdokonalit vaše podnikání.  

Dostanete pravidelný reporting: Některým podnikatelům dnes nedělá problém vytvořit si post na Facebook či Instagram. Horší je to ale s reportingem výsledků, který už vyžaduje určité analytické znalosti. Pamatujte, že vykonaná práce není kompletní, není-li na jejím konci pravidelný reporting.  Kvalitní agentura vám poskytne pravidelné reporty a analýzy, které vám umožňují sledovat pokrok vašich marketingových aktivit. Všechna „čísla“ a další analytická data vám navíc vysvětlí tak, abyste věděli, jak se vám na internetu daří.

Agentura jde s trendy: Umíte stěží vytvořit grafiku v Malování a vkládání aktualit na web je pro vás španělskou vesnicí? Nevadí! Marketingové agentury mají přístup k široké škále pokročilých nástrojů a programů, které mohou být pro menší firmy zbytečně nákladné, nebo by vyžadovaly složité zaškolování zaměstnanců. Grafici, webeditoři, copywriteři, PPCčkaři a SEO specialisté navíc berou svou práci jako hobby (alespoň u nás), takže za vás budou sledovat trendy a novinky, které posunou váš brand zase o level výše.

Začít se může třeba hned: Novým zaměstnancům trvá dle výzkumů twelverays.agency v průměru až 6 měsíců, než se ve své práci začnou cítit komfortně a budou si jistí, co a jak. Marketingový tým složený z oborníků je naproti tomu připraven pracovat na vaší online strategii prakticky ihned.  Najmutí si externího týmu není výhodné jen pro velké podniky, ale i drobné podnikatele: Ve skutečnosti je pro malé podniky často levnější zadat marketing agentuře místo toho, aby si najaly celý interní tým. Nemluvě o nákladech za školení nových zaměstnanců, daních a plateb pojištění.

Ať už zvolíte in-house či agenturu, marketing nezanedbávejte

V konečném závěru je vždy jen a jen na vás, zda se do marketingových vod pustíte sami na vlastní pěst nebo si najdete kvalitní tým, který odvede práci za vás. Zatímco vedení vlastního online marketingu může na první pohled vypadat jako cenově výhodnější, spolupráce s agenturou přináší řadu výhod, které mohou zásadně přispět k úspěchu vašeho podnikání. Zvláště, pokud chcete online marketing pojmout jako celek, a kromě správy sociálních sítí se zajímáte i SEO, PPC, vytvoření a natextování webu nebo natočení promo videa, je efektivnější vsadit na tým, který pracuje společně a zná postupy a metody jednotlivých členů.  Pokud se rozhodnete pro marketing in-house, počítejte s tím, že aby vše fungovalo, jak má, jeden člověk vám stačit nebude. Zahájením spolupráce s agenturou ukazujete, že berete budoucnost své firmy vážně a jste ochotni udělat vše pro to, aby uspěla.

Spolupráce s Optilux Duo.
Při výběru agentury dejte na reference.

A jak vybrat tu pravou? (agenturu)

Zajímejte se o recenze bývalých i stávajících klientů, případně si vyžádejte případové studie. Jen se zkušeným týmem budete mít po boku parťáky, na které se budete moci spolehnout. Pokud potřebujete, aby váš marketing začal v roce 2024 pořádně šlapat, obujte se do něj s námi. V našem portfoliu najdete drobné podnikatele, velká sportoviště, vzdělávací a zdravotnická zařízení, cateringové firmy, ale i hotely nebo penziony.  Příkladem může být naše spolupráce s oční optikou Optilux Duo Chrudim, která začala založením a správou Facebookového a Instagramového profilu a pokračuje jeho dlouhodobou správou. V rámci spolupráce se staráme i o aktualizování firemního profilu optiky na Google. Pro klienta jsme také v rámci grafických prací tvořili dárkové vouchery. Děkujeme za důvěru!

KONTAKTUJTE NÁS
Marketing | Tvorba webů | Internetové obchody | PPC reklama | Správa sociálních sítí | Google ověření firmy | Grafické práce | Zabezpečení SSL | 3D prohlídky | Promo video
KONZULTACE ZDARMA
© 2024 FORMEDIA CZ s.r.o.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram