4 marketingové tipy, se kterými bude vaše značka v roce 2024 jen vzkvétat

Mgr. Kateřina Saidl
Publikováno 2. 1. 2024

Rok 2023 přinesl do světa marketingu velké množství novinek a změn. Pojďme se za uplynulým rokem poohlédnout marketingovým okem. Přinášíme vám přehled top aplikací a nástrojů, o kterých se v minulých měsících nejvíce mluvilo a které budou určovat trendy i v roce 2024!  

Google Analytics 4: Pro sledování a analýzu (nejen) návštěvnosti vašich webových stránek není nic lepšího než Google Analytics. 1. července 2023 byly Google Universal Analytics (UA) oficiálně nahrazeny novou verzí Google Analytics 4 (GA4), která změnila pravidla hry: Nová verze je založena na měření „eventů“, nikoliv návštěv, díky čemuž můžete snadněji vypozorovat chování uživatelů na vašem webu. Další skvělou novinkou je měření chování uživatelů napříč zařízeními, možnost personalizace reportů nebo vytváření tzv. prediktivních publik.

Umělá inteligence: V roce 2023 také plně pokořila české marketingové vody umělá inteligence. Nejskloňovanějším chatovacím robotem posledních měsíců se stal jednoznačně ChatGPT od OpenAI. Umělá inteligence umí pomoci s tvorbou článků, příspěvků na sociální sítě, nebo třeba i s emailovým marketingem. AI ale dokáže být nápomocná i v oblasti SEO – stačí vědět, jak s ní pracovat. Vyzkoušet si můžete i jiné umělé inteligence, například DALL‑E a Stable Diffusion, které umí generovat opravdu zajímavé obrázky.

Zlatý grál sociálních sítí: Na závěr se ještě zastavme u mobilních aplikací. Na tomto poli vítězí jednoznačně Tik Tok, který se stal podle nedávno zveřejněného žebříčku data.ai první neherní mobilní aplikací, která si v uplynulém roce vydělala cca 10 miliard dolarů. Tik Tok za sebou nechal i takové velikány, jako je Tinder nebo Youtube. Podle Lexi Sydow, vedoucí oddělení Insights ve společnosti data.ai, je „TikTok připraven stát se v budoucnosti mobilní aplikací s  nejvyššími příjmy v historii“.

Jak tedy na úspěšný marketing v roce 2024?

Přestože byl rok 2023 (nejen v oblasti digitálního marketingu) plným převratných novinek, rok 2024 by měl být v tomto ohledu ještě bouřlivějším a inovativnějším. Jak tedy neztratit krok s trendy?

  1. Dejte šanci AI: Pokud jste ještě nezačali s praktickým používáním umělé inteligence, dejte si novoroční předsevzetí, že jí přece jen dáte šanci – chytré nástroje vám ušetří spoustu práce i drahocenného času. A pokud jste z marketingové branže, je její zařazení do každodenních procesů prakticky nevyhnutelné.
  2. Zapojte zákazníky: Pokračujícím trendem bude i v roce 2024 UGC (uživateli generovaný obsah), o kterém jsme psali nedávno. Zapojte do budování vaší značky své zákazníky.  Můžete uspořádat různé fotosoutěže nebo kreativní výzvy. UGC vás vyjde levněji než influenceři a mnohdy bývá i efektivnější.
  3. Založte si Tik Tok: Sociální sítě budou nedílnou součástí obsahového marketingu i v roce 2024. Společnost Marketing Brew dokonce předpovídá, že pokud by se marketérům podařilo dostat na Tik Tok generaci Z, mohla by tato síť získávat do reklam větší částky než klasické televizní vysílání. Pozadu nezůstává ale ani Instagram, který přišel na přelomu roku  2023/2024 také Instagram s řadou zajímavých novinek, hlavně u Reels.
  4. Přejděte na udržitelný marketing: Společenská odpovědnost a udržitelný marketing jsou už dnes v zahraničí nedílnou součástí většiny podnikání. Podle společnosti Kantar budou mít v roce 2024 náskok právě ty firmy, které se přispějí ke zlepšení svého okolí, ať už výrobou eko výrobků nebo třeba podporou neziskových organizací. Ostatně, už Baťa utvářel své podnikání tak, aby negenerovalo jen zisk, ale mělo přidanou hodnotu pro celou společnost.

Jak to vidíme my?

Úspěšný online marketing bude v roce 2024 vyžadovat kombinaci inovativních nástrojů, vytváření kreativního obsahu a porozumění chování zákazníků. Svět je rychlý a ten marketingový se mění ještě rychleji… Pokud se nebudete bát změn a vyjdete ze své komfortní zóny, slibujeme, že příští rok posunute svůj brand zase o něco výše. Budeme vám držet palce!

PS: Pokud se vám z marketingu točí hlava, obraťte se na nás. Vezmeme si na starost kompletní online marketing – od sociálních sítí, přes PPC reklamu po tvorbu webových stránek.  

KONTAKTUJTE NÁS
Marketing | Tvorba webů | Internetové obchody | PPC reklama | Správa sociálních sítí | Google ověření firmy | Grafické práce | Zabezpečení SSL | 3D prohlídky | Promo video
KONZULTACE ZDARMA
© 2024 FORMEDIA CZ s.r.o.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram